Autor: Andrea Hrankayová, Dis.
Celým týdnem nás provázela pohádka Eduarda Petišky ,,O poslední vlaštovce“. Každý den jsme si přečetli část textu, se kterým jsme následně pracovali. V pondělí jsme si vysvětlili, kdo je to autor. Následně jsme si otevřeli tři centra aktivit. Prvním z nich byl Ateliér, kde jsme pomocí novinových kuliček tvořili hnízda pro vlaštovky, které jsme následně dokreslili. Tvoření bylo zábavné, neboť měly děti možnost jak trhat, tak i mačkat, u čehož se prstíky náramně vydováděly. Dalším centrem byly Manipulace a hry, kde děti stavěly hnízda pro změnu pomocí stavebnice. Posledním centrem byla Dramatizace, kde děti pomocí plyšových hraček ztvárnily přečtený úryvek. V úterý jsme zjišťovali, jak pozorně dokážeme naslouchat textu pomocí odpovídání na otázky týkající se právě dané pohádky. Obdobnou aktivitu jsme si vyzkoušeli v centru Knihy a písmeno, kde měly děti za úkol z většího množství obrázků vybrat pouze ty, na nichž byla vyobrazena zvířata, která se v textu objevila. Součástí aktivity bylo předložené obrázky popsat svými slovy. V centru Domácnost jsme přiřazovali potravu ke zvířátkům tak, jak jsme se opět dozvěděli z pohádky. Centrum Pohyb a kostky bylo poněkud živější. Děti opět ,,poletovaly“ po třídě a na sluchový signál se musely přemístit na dané stanoviště, kde plnily předem domluvenou činnost. I po jednodenním volnu jsme pokračovali v četbě pohádky. Některé pasáže jsme si společně zdramatizovali a poté se vydali pracovat v centrech aktivit. V centru Ateliér nás opět čekaly vlaštovky. Tentokrát jsme si je vybarvili, ale netradičním způsobem. Pomocí houbičky, kterou jsme namočili do barvy, jsme plochu ,,vyťupkali“. Jelikož jsme během poslechu pohádky často slýchávali o zimě, přenesli jsme si ji také do centra Voda a písek. Zde jsme zkoumali led, a jeho rozpuštění. Zároveň jsme porovnávali, který vzorek vody je nejstudenější a který nejteplejší. I přesto, že se písnička ,,Vlaštovičko, leť“ dětem zalíbila natolik, že se školkou nesla během celého dne, přenesli jsme si ji i do centra Hudba, kde se během zpěvu děti doprovázeli samotně zvolenými Orffovými nástroji. V pátek jsme si celou pohádku převyprávěli vlastními slovy, našli jsme kladné a záporné části příběhu a nalezli i poučení. Poté následovaly pohybové aktivity ve squashovém centru.