Na obrázcích jsme si ukázali ptáčky a děti popisovaly, jak vypadají, jaké mají zbarvení a čím se živí. Zahráli jsme si pohybovou hru „Čáp a sýkorka,“ kdy chlapci čápi a děvčata sýkorky se museli dostat na správný obrázek. Děti zde pracovaly ve skupince a společně se domlouvali. Terezka nám přinesla do školky hračku ptáčka, který reagoval na písknutí a děti poslouchaly ptačí zpěv. Přinesla jsem ptačí pírka a popisovali jsme jejich vzhled. Každý si vyzkoušel, jak je pírko lehké a co vše dokáže. S dětmi jsme procvičili hrubou a jemnou motoriku. Protože ptáci mají pouze zobáky, tak si každý vyzkoušel nasbírat kolíčkem plastové víčka. U této činnosti se děti moc nasmály a říkaly, že je to docela těžké, ale všichni sbírali jako o závod. Dále jsme využili papírové kapesníky, protože ptáci mají dvě nohy, tak si děti sundaly papuče a ponožky a snažily se papírový kapesník uchopit pouze nohou což už bylo náročnější, ale povedlo se to skoro všem a byla u toho velká legrace. V centru Ateliér si děti vyrobily vlaštovky, které nám zdobí šatnu a všichni je ukazují maminkám. Využili jsme pěkného počasí a vydali jsme se do lesa, kde jsme poslouchali ptačí zpěv, sbírali různé přírodniny a pozorovali, jak se příroda proměňuje. Tento týden začala výuka anglického jazyka, pan učitel Karl děti učil barvy, číslice a zpíval anglické písničky.
Autor: Blanka Bůžková
Tento týden si třída Veverek povídala, kam odlétají vlaštovky, čáp a ostatní ptáci, kteří u nás nemohou zůstat. Děti se dozvěděly, že máme různé roční doby a každá je něčím charakteristická.