Čím by chtěla Koťátka být


Tento týden jsme se u Koťátek zabývali profesemi. Děti se s ostatními podělily o to, kde pracují jejich maminky a tatínkové. Přemýšleli jsme, proč vlastně rodiče chodí do práce a čím by děti chtěly být, až vyrostou. Jelikož máme děti zručné, vyzkoušely si v centru Dílna, pokusy a objevy práci s nářadím, kde zatloukaly hřebíky. V centru Knihy a písmena jsme měli klidovější činnost a to poznávání míst v knihách a určování toho, kdo by zde mohl pracovat. V centru Dramatizace jsme si různé profese předvedli. V úterý jsme se zabývali profesí pekaře. Řekli jsme si, kdo to je a co je náplní jeho práce. Řekli jsme si, co vše mohou pekaři péci, co k tomu potřebují a jak se vyrábí mouka. Kdyby nebylo ostatních profesí, tak by se hotové pečivo k nám nikdy nedostalo, a tak jsme si připomněli i další povolání. Zahráli jsme si na pekaře, kteří pekli na zádech svého kamaráda, přičemž jsme si i zarelaxovali. V centru Ateliér jsme procvičili grafomotorický cvik a to ovál (chléb) s tečkami (semínka). Tvořili jsme i v centru Domácnost, kde jsme pekli pečivo z plastelíny. V centru Pohyb a kostky jsme se rozhýbali pomocí hry Kolo, kolo mlýnský. Kolo se nám polámalo a hned se nám objevily další tři profese. Mlynář, který mlel, opravář, který polámané kolo opravoval a doktor, který nám ošetřil potlučené prstíky. Ve středu jsme se věnovali řidičům. Řekli jsme si, co všechno mohou řídit a co nebo koho mohou převážet. Věnovali jsme se i motorice jazyka a rtů (ttt,ddd,ttdd,tdc). V centru Manipulace a hry jsme postavili garáže pro naše autíčka. V centru Pohyb a kostky autíčka z garáží vyjela, ale jezdila pouze podle toho, co nám ukazoval semafor. V centru Ateliér jsme si procvičili novou techniku. Děti si vybraly oblíbené barvy (přičemž jsme je i zopakovali), ty jsme nakapali na papír a pomocí autíčka jsme vytvořili různé obrazce. Ve čtvrtek jsme stavěli sněhuláky pro Afriku. I přesto, že sníh nebyl zrovna ideální, děti si užily spoustu legrace. Na závěr týdne jsme se věnovali Hromnicím. Vysvětlili jsme si pranostiku s ní související (na Hromnice o hodinu více) a význam Hromnic jako svíček. V centru Manipulace a hry jsme řadili kartičky s průběhem dne a v centru Hudba jsme vyjádřili bouřku pomocí Orffových nástrojů. V angličtině jsme se začali učit nová slovíčka ze zábavního parku.
Autor: Andrea Hrankayová, DiS.