Sovičky a podzimní počasí


Tento týden jsme se se Sovičkami zabývali podzimním počasím. Na úvod jsme si v pondělí přečetli pohádku Mráček a počasí, kde jsme se dozvěděli, jak vzniká déšť a jak různé může být počasí. Děti si pak v centru Ateliér vytvořily loutky sluníčka, mráčku a dešťových kapek a zahrály si s nimi divadlo. Kdo si vybral centrum Pohybu a kostek, stavěl velký podzimní strom. V úterý se děti vydaly do solné jeskyně a ve středu jsme vyrazili na pohybové aktivity. Ve čtvrtek jsme se bavili o tom, jak silný může být vítr a co všechno dokáže. Vyrobila jsem dětem dvě lodičky. Jednu z ořechové skořápky a druhou z ořechové skořápky ale i s papírovou plachtou. Potom jsme do nich zkoušeli foukat a sledovali jsme, která pluje rychleji. Děti měly pak samy možnost vyrobit si takovou lodičku v centru Dílny a vyzkoušet si, jestli jim na vodě pluje. V centru Domácnost děti míchaly listový salát pro Dráčka Fráčka. V pátek jsme poznávali rozdíl mezi vánkem, větrem a vichřicí. Děti mi řekly, o kterém si myslely, že je nejsilnější. Potom jsme se podívali na videa, jak může vypadat vítr a jak vichřice. Zahráli jsme si hru na silné větříky. Děti se snažily co nejrychleji odfouknout polystyrén ze své strany stolečku. V centru Vody si děti hrály s lodičkami z předešlého dne a v centru Knihy a písmena opisovaly názvy a trénovaly svou jemnou motoriku. V neřízené činnosti si děti hrály se stavebnicemi a oblíbenými kostkami, taky v domácnosti, malovaly si, stříhaly a  lepily, oblíbený byl taky kinetický písek. V angličtině děti pokračovaly v podzimní tématice, učily se novou písničku a hrály spousty her.

Autor: Denisa Sedláčková

Few sentences about this week in the Owl

This week in the Owl class we continued learning about Autumn vocabulary. We concentrated on memory activities that included using our different senses. We used our hearing, sight, and touch senses in activities and games to further learn about Autumn. We ended our week with a craft creating pumpkin faces with different shapes.

 

Author: Native speaker Ally