Vyletěl si pyšný drak


V naší třídě se objevil velký plyšový dráček Fráček, který provázel děti tento týden.
Seznamovali jsme se s novými básničkami a písničkami s podzimní tématikou. V centru Pohyb a kostky si děti zahrály spoustu pohybových her, při kterých využily své draky, dračí ocásky a rovněž k nám do třídy přiletěli dva draci, kteří létali a sbírali ostatní dračí kamarády. U této činnosti děti spolupracovaly a domlouvaly se s kamarády, kdo bude jako první, druhý nebo poslední. Děti si postavily barevného dráčka z přírodnin, kdy použily kaštany, které si hmatem prozkoumaly a velmi dobře se jim s tímto přírodním materiálem pracovalo. Draky z kaštanů jsme měřili, kteří mají nejdelší ocásek. Snad největší legrace byla s mikrotenovým sáčkem, do kterého děti foukaly, zkoušely let sáčku a poznaly, že sáček je velmi lehký. Některým se práce s tímto netradičním materiálem dařila a děti poznaly, že dá velkou námahu foukat. Ale všichni se snažili, co jen to šlo.
V centru Ateliér si děti vyrobily draky a každý drak dostal své jméno. Děti stříhaly, lepily a uvazovaly mašličky.
Pro předškoláky byl připraven pracovní list s geometrickými tvary, který si pastelkami vymalovaly. V centru Písek a voda děti experimentovaly. Nejdříve v kinetickém písku dělaly dračí ocásky a malovaly prstem draka. A pak následovalo vodní dovádění. Za pomocí brček děti foukaly do vody a snažily se vodu, co nejvíce rozbublat. Z této činnosti byly nadšené a s velkou radostí i chtěly opakovat. Udělali jsme experiment s vodou, do které jsme dali mikrotenový sáček, papír a PET víčka a pozorovali jsme, co se bude dít. A děly se divy! Mikrotenový sáček se celý nasákl vodou a zmenšil se, papír rovněž byl nasáklý vodou a PET víčka, ty jen plavaly nad hladinou. Tento pokus měl u dětí úspěch a říkaly, že to vyzkouší doma. Tak se nechám překvapit. V centru Dramatizace jsme si zahráli pohádku jak princezna skolila draka. V centru Knihy a písmena jsme prohlíželi knihy s dračí tématikou.
Dráčkování se dětem moc líbilo a už se těšíme na příští týden. V angličtině se děti učily názvy zvířátek a hrály hry na poznávání barev. Konec týdne patřil pohybovým hrám ve squashovém centru.
Autor: Blanka Bůžková