Tvoříme prostředí kolem nás. – Sovičky


Tento týden jsme se s dětmi zaměřili na budování pozitivního vztahu k životnímu prostředí. V pondělí jsme si přečetli pohádku o tom, Jak mrkev hledala svoji barvu. Řekli jsme si, jak se o rostliny a stromy starat a taky jsme si zopakovali věci, které venku dělat můžeme, a které ne. Zahráli jsme si hru „Potěš a rozesměj smutnou mrkev“. Střídali jsme se v roli smutné mrkvičky a ostatní kamarádi měli za úkol ji rozesmát nebo ji nějak potěšit. Naučili jsme se novou básničku „Sázíme stromky“ a vytleskávali její slabiky. V průběhu celého týdne jsme tvořili náš záhonek na zahradě. Hrabali jsme hlínu a vytahovali plevel a suché větvičky. Procvičovali jsme názvy ovoce hrou „Chodím, hledám, co mám znát“. Verunka si zahrála na tetu a místo mě vyvolávala děti a rozdávala názvy ovoce, které mají hledat. Ve středu jsme strávili dopoledne na pohybových aktivitách. Ve čtvrtek odjely některé děti na plavání a děti, které zůstaly ve školce čekala oslava narozenin naší Natálky. V pátek jsme si s mladšími dětmi zopakovali pojmy nejmenší – malý – menší než – velký – větší než – největší. Děti řadily mrkvičky od největší po nejmenší a naopak. Nakonec jsme si všichni společně vytvořili zelenino-ovocné pexeso a společně jsme si ho i zahráli. Strejda Karl s Tommym a s dětmi pokračoval s aktivitami zaměřenými na životní prostředí a zároveň s dětmi prostřednictvím her zopakovali celou jarní slovní zásobu. V neřízených činnostech si děti hrály v kinetickém písku, kde tvořily mrkvičky, taky si hrály s dřevěným domečkem nebo v kuchyňce, kde si hrály na pravou domácnost.

Autor: Denisa Sedláčková