Studánka


S dětmi jsme si tento týden povídali o studánce a o významu vody. Dětem jsem ukázala velkou modrou obálku, která ukrývala v každém okýnku překvapení. Uvnitř obálky byla voda ve všech podobách. Dětem se obálka líbila a s velkým překvapením otevíraly okýnka. Pro děti jsem nachystala knížky a děti si je prohlížely. Pozorně se dívaly na obrázky a samy vyprávěly podle obrázků. Dětem jsem ukázala deník vody, ve kterém byly obrázky vody i s básničkami.

Velkým zážitkem pro děti bylo, když si vyzkoušely, jak chutná voda. Do misek jsem nachystala sůl, cukr a olej. Děti si vždy namočily prstík a ochutnaly připravenou vodu v misce. Na misky říkaly: slané, sladké a olej dětem nechutnal. Olej se spojením vody vytvořil na hladině skvrny a děti je pozorovaly. Děti si vyzkoušely foukat brčkem do kelímku a moc se u toho nasmály, protože zvuk bublající vody se dětem líbil.

S velkým očekáváním děti pozorovaly kostičky ledu, který si osahaly a říkaly, že je moc studený. Terezka si jednu kostičku ledu dala do pusy. Postupně jsme pozorovali, jak se led rozpouští. Děti si vyzkoušely, co plave a co se potopí. Samík byl překvapen, že parník se neudržel na hladině, ale bylo to tím, že v něm byla voda. Vodního dovádění si děti užily a voda byla pro ně velkým zdrojem inspirace. Tuto tématiku opět zařadíme do témat.

Děti si uvědomily, že je potřeba se starat o čistotu vody. Voda má pro všechny velký význam a bez vody by nebyl možný život.

Autor: Blanka Bůžková