Voda pro rostliny – Sovičky


EDIN-6

Tento týden jsme pokračovali s tématem vody, ale zaměřili jsme se na ní jako na jednu z věcí, které rostlinka potřebuje ke svému růstu a životu. Protože si chceme s dětmi vytvořit na naší zahrádce záhonek, museli jsme se o zahradničení nejdříve něco dozvědět. V pondělí jsme si přečetli pohádku o tom, Jak se zajíc stal zahradníkem. Dozvěděli jsme se plno užitečných informací. Například, že něco roste na stromech a něco zase na záhonku a taky to, že každá rostlina potřebuje jiné množství vody, světla a tepla. Naučili jsme se básničku „Zelené jsou hruštičky“ a sluchem jsme rozlišovali slabiky a jednotlivá slova. V úterý jsme se vydali na návštěvu do galerie, kde jsme především procvičovali různé barvy a vnímali jsme umělecké podněty kolem nás. Ve středu jsme navštívili squash centrum, kam jezdíme na pohybové aktivity. Zahráli jsme si hru „Na rybičky“, „Na sochy“ a taky „Chodí pešek okolo“. Ve čtvrtek odjely některé děti na plavání a jiné zůstaly ve školce a lovily z rybníčků kuličky. Děti byly rozděleny na dvě družstva a musely přenášet kuličky ze svého rybníčku do rybníčku soupeře. V pátek jsme si v souvislosti s otevřením naší zahrady povídali o tom, jak se chovat k věcem a hračkám. Připomněli jsme si taky pravidla, která na zahrádce platí. Strejda Karl naučil děti novou písničku „All the Wind Farms“, kterou si připravil k tématu životního prostředí. V průběhu celého týdne jsme s dětmi tvořili ovoce a zeleninu z plastelíny, záhonky v kinetickém písku a taky mrkvičky z kostek. Děti téma moc zaujalo a už se těšíme na praktickou část – zahradničení. Při pobytu venku jsme hledali jarní květinky, broučky a mravence. Pozorování jara se nám moc líbilo. Děti mi venku pořád ukazovaly, co nového našly a objevily.

Autor: Denisa Sedláčková